Medezeggenschapsraad

Op iedere school is een Medezeggenschapsraad (MR). De MR heeft invloed op het beleid van onze school. De MR heeft het recht van advies of instemming op voorgenomen besluiten van het schoolbestuur. Ook kan de MR zelf onderwerpen agenderen die de school of het onderwijs aangaan. De MR vergadert minimaal vijfmaal per schooljaar. De vergaderingen zijn openbaar. De verslagen zijn terug te vinden op deze pagina. Wilbert Vollebregt woont gedeelten van de vergaderingen van de Medezeggenschapsraad bij als adviseur.
De Medezeggenschapsraad bestaat uit een personeelsgeleding en een oudergeleding. Iedere geleding levert drie (of vier) leden, die door middel van een verkiezing worden gekozen uit hun eigen achterban. Een lid van de raad heeft zitting voor een periode van 4 jaar. Een lid kan ten hoogste tweemaal achtereen gekozen worden.


Belangrijke onderwerpen die in de MR besproken worden zijn: de onderwijskundige doelstellingen van onze school; het door de school gevoerde veiligheids-, gezondheids- en welzijnsbeleid; het toelatingsbeleid voor nieuwe leerlingen; de vakantieregeling (incl. de studiedagen); de huisvesting; de ouderbijdrage etc. Indien u een onderwerp wilt aandragen voor bespreking in de MR, dan kunt u mailen naar PM (MR_NutsschoolBezuidenhout@nutsschoolbezuidenhout.nl), of één van de leden van de MR persoonlijk aanspreken. 

De MR vergadert zo'n vijfmaal per schooljaar. De vergaderingen zijn openbaar en de verslagen zijn hieronder te vinden:

 

Schooljaar 24-25

Verslag 18 september 2024

 

Schooljaar 23-24

Verslag 17 juni 2024

Verslag 10 april 2024

Verslag 17 januari 2024

Verslag 13 september 2023

  



SAMENSTELLING MR NUTSSCHOOL BEZUIDENHOUT

Manon Triebel (ouder)

Tekst volgt

 

 

Klaas Renssen (ouder)

Onze dochter Emma (1c, 2022) gaat sinds 2021 met veel plezier naar de Nutsschool en als ouder wilde ik graag meer betrokken worden bij het reilen en zeilen binnen de school. Mede omdat ik vanuit mijn werk dagelijks belangen van vele mensen behartig heb ik mij daarom kandidaat gesteld als lid van de MR. Inmiddels neem ik met veel enthousiasme en plezier deel aan de MR en ben ik op die wijze actief betrokken bij de school waar mijn dochter (en straks: dochters) naar toe gaan. Daarnaast vind ik het een leuke bijkomstigheid dat ik op deze manier in de voetsporen van mijn eigen moeder treed, omdat zij ook altijd lid is geweest van de medezeggenschapsraad.

 

Irene van der Wal (ouder)

Tekst volgt

 

 

Gerritje Drost (leerkracht)

Mijn naam is Gerritje Drost-Heikamp. Ik werk sinds 2019 op de Nutsschool Bezuidenhout. Ik ben gestart met de Pabo toen ik 46 jaar was en in Zuid-Afrika woonde en werkte. Tijdens mijn opleiding heb ik de kans gehad om op heel verschillende scholen stage te lopen; van de meest prestigieuze school in Johannesburg tot een lokale preschool voor kinderen van huishoudelijk personeel. Ik vind het geweldig om met kinderen te werken, ze houden je scherp. Ik ben een betrokken persoon en wil graag een actieve bijdrage leveren en meedenken. Er is maatschappelijk veel aandacht voor het onderwijs en dat heeft uiteraard ook een impact op de Nutsschool. Vandaar dat ik in schooljaar 22-23 aansloot bij de MR.

 

Anouk van Schaik (leerkracht)

Mijn naam is Anouk van Schaik en ik ben, na een twee jaar durende stage, sinds 2021 leerkracht op de Nutsschool. Een fijnere start als startende leerkracht kan ik niet wensen, het voelde als een warm bad waar ik in terecht kwam. Ook met de kinderen in mijn klas heb ik het elke dag ontzettend naar mijn zin. Het allermooiste vind ik de vertrouwensband die je met de kinderen binnen een jaar opbouwt, daar kunnen veel volwassenen een voorbeeld aannemen. Sinds schooljaar 23-24 ben ik aangesloten bij de MR. Dit omdat ik er van overtuigd ben dat er altijd ruimte is voor verbetering en ontwikkeling. Ik hoop dit dan ook, samen met mijn MR-collega’s naar verwachting te vervullen.

 

Femke van 't Leven (leerkracht)

Hoi allemaal! Ik ben Femke van 't Leven en sinds schooljaar 23-24 aangesloten bij de MR. Ik ben op dit moment 5 jaar werkzaam op de Nutsschool en ik kijk er naar uit om mijn steentje bij te dragen in de MR. Ik vind het interessant om met de MR mee te beslissen over onderwijsinhoudelijke zaken. Tevens vind het mooi om de verbintenis aan te gaan tussen school en ouder en met elkaar tot besluiten te komen.